fredag 25 februari 2011

I do!

Min ordinarie dator har kraschat och alla bilder som jag sparat på den ligger på hårddisken och väntar på att bli räddade av en prins på en vit häst, eller något i den stilen. Men man tager vad man haver som man brukar säga och jag hade lite bilder på facebook på en bröllopstårta jag bakade på beställning, en kall dag i slutet av november förra året. Det var den första bröllopstårtan jag gjorde och det var en hel del arbete för att få det att fungera men jag blev riktigt nöjd med resultatet, likaså brudparet och deras gäster. Många rosor som tillverkades under kvällarna, många STORA bottnar att baka och mycket fyllning som skulle förberedas. Men det var kul och en rolig erfarenhet och jag hoppas jag får chansen att baka fler bröllopstårtor framöver. Det enda tråkiga var att den blev lite ojämn på ytan då den fraktades några mil till bröllopsmottagningen. Men eftersom att det var mysbelysning i lokalen var det ingenting man såg med blotta ögat. Men kamerablixten fångade såklart alla skavanker på bild, precis som det brukar vara!

Denna tårtan är gjort i sex våningar. Jag gjorde den på ljusa bottnar, ett lager hallonmousse och ett lager grädde/vaniljkräm. Överdrag av sugarpaste, kantdekrationer och rosor i sugarpaste och text i vanlig vit kristyr. Blommorna är även penslade med pärlemor för att kännas mer levande.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar