torsdag 3 mars 2011

Dagistårtan.

Igår kände jag mig trött, stressad, omotiverad och hade även mycket värk i ryggen. Frank fyller år imorgon så därför skulle han ta med en tårta till dagis idag, eftersom det är sista dagen denna veckan som han är där. Så trots all omotivation så var det bara att sätta igång att baka på kvällen och jag var rädd att jag skulle misslyckas totalt. Men jag fick tillslut ihop en tårta och slapp faktiskt skämmas för resultatet.

Ljusa bottnar, ett lager jordgubbsmousse och ett lager vaniljkräm/grädde. Överdrag i  vit sugarpaste och dekorationerna på och runt tårtan är även de i färgad sugarpaste. "Pärlorna" runt tårtan är dessutom penslade med pärlemorglans och de små detaljerna i ansiktet är målat med färgpasta.
Voila, tårta ett av fem denna vecka blev klar!

1 kommentar: